Da je razvpita angleška manekenka Kate Moss na podelitvi letošnjih nagrad britanske mode odnesla visoki naslov manekenke leta, je tako, kakor če bi Mel Gibson po škandalih, ki jih je povzročil, letos dobil oskarja, ali pa bi Michael Jackson dobil grammyja za življenjsko delo. Nobenemu od njiju se ni posrečilo pobrati kakor njej: tako rekoč brez praske. Resda modi in medijem ni čisto jasno, ali je to dobro znamenje poštenosti modne industrije, ki jo zlasti v času podeljevanja nagrad obtožujejo dvoličnosti, ali pač še en primer, da modna industrija daje mladim ženskam slab zgled.
»Nekaterim v modni industriji se zdi razpuščeni rock’n’rollovski življenjski slog imeniten, vendar je zaradi tega vsa industrija videti bolna,« je komentirala Jane Ennis, urednica modne revije Now. »S to nagrado je Kate Moss postala še večja vzornica, kakor že je, in še bolj spodbuja ljudi, da je mogoče živeti tako kakor ona in brez posledic. Je že mogoče, če imaš za seboj kup ljudi, ki pobirajo razbitine!«
Drugi poudarjajo, da je Kate Moss nagrajena za svoje manekenstvo od septembra 2005 do 2006 (v tem času so jo ujeli v objektiv, ko je jemala kokain), da je torej dobila nagrado za svoje poklicno delo in ne za življenjski slog. »Kate ni vzornica za življenjski slog, ampak je vzor oblačenja,« pravi Joe Corre, sooblikovalec Agent Provocateur, v čigar reklamnih kampanjah nastopa. Jasno, da je z njo zadovoljen, saj je na njihovi spletni strani na milijone zadetkov, kadar koli nastopa ona. »
Če manekenko sodimo po tem, koliko je zmožna prodati, je nagrada Mossovi zelo zaslužena«, je zapisal Guardian. Izdelkov, najsi bo nakupovalna torba, katere izkupiček gre za dobrodelne namene, ali pa steklenica alkohola, nihče ne prodaja bolje kakor 32-letna lepotica iz Croydona. Ta mesec je Burberry poročal o izjemnem povpraševanju po torbici za 750 funtov (1120 evrov), kakršno nosi Kate Moss v reklamni kampanji tega podjetja. Na začetku leta so jo fotografirali s torbo za 2,99 funta (4,46 evra, izkupiček tega izdelka Superdruga je šel v dobrodelne namene) in pri priči se je povpraševanje po tej torbi povečalo za desetkrat. V zadnjih letih je spodbudila skoraj sleherni modni trend, od oprijetih kavbojk do balerink.