Zdravo prehranjevanje je v samem vrhu spiska novoletnih zaobljub, pa tudi sicer se redno opominjamo, da bi bilo pametno začeti jesti nekoliko bolj zdravo hrano. Problem je seveda v neurejenem jedilniku, ki pogosto vsebuje zelo neprimerna razmerja ključnih hranil. O nezdravi hrani je težko govoriti, saj vsaka jed prinaša hranila, ki so pomembna za telo, tako da je možno praktično vsako živilo vključiti v zdrav jedilnik, tudi tista, ki slovijo kot nezdrava. Bolj se je treba torej osredotočiti na splošne prehranjevalne navade in spremeniti način prehranjevanja, če pri tem na jedilnik uvrstimo še kakšno novo živilo, pa lahko dosežemo še boljši učinek.

Zdravi prigrizki

Ena izmed najboljših bližnjic je ta, da omejimo malicanje med obroki in izločimo razne sladke in slane prigrizke. Najbolje jih je nadomestiti s sadjem, še posebej če izberemo kakšne zanimive sadeže, na primer granatno jabolko. Na ta način prilagoditev ne bo posebej zahtevna, saj tudi granatno jabolko prinaša okusno malico, tako da je ustrezna zamenjava sladkemu prigrizku. Seveda ima granatno jabolko še to prednost, da namesto visoke vsebnosti sladkorja in maščob prinaša koristne vlaknine ter bogato zbirko vitaminov in mineralov. Tako bo učinek te prilagoditve kar najbolj očiten – ne samo, da bomo nezdrave prigrizke izločili z jedilnika, obetamo si lahko tudi koristnih učinkov omenjenih sadežev. Granatno jabolko je le en primer, ki prinaša idealno kombinacijo lastnosti za takšno nalogo, lahko pa seveda posegamo tudi po drugem sadju. Marsikomu sicer pomaga, da se odvajanja od nezdrave malice loti z eksotičnimi nadomestki, saj so ti sadeži običajno precej sladki in okusni, poleg tega pa jih je zanimivo izbirati in okušati. Ne gre torej za nadležno opravilo, s katerim bi se nam zamerila vsa zdrava prehrana, temveč za nekakšno igro, ki je lahko prvi korak na poti velikih sprememb v vsakdanji prehrani. Seveda je treba vključevanje sadja namesto nezdravih malic nato nadgraditi še s prilagoditvijo drugih obrokov, a že ta prvi korak je lahko izjemno koristen.

Preberite tudi: https://www.bodieko.si/granatno-jabolko

Omejitev količine hrane

Veliko je možno za zdravje narediti tudi tako, da omejimo količino hrane, ki jo pojemo. To je seveda najboljši nasvet za tiste, ki imajo težave z vzdrževanjem zdrave telesne teže, a na ta način lahko ublažimo tudi učinke nezdrave prehrane. Spet bo prilagoditev najlažja, če hkrati uvedemo ustrezne nadomestke. Najbolje je izbrati sadje in zelenjavo z nizko kalorično vrednostjo, saj na ta način ni treba pojesti veliko manj, bo pa energijska vrednost obrokov bistveno nižja. V tak režim se sicer ne vključijo dobro prav vsi sadeži, granatno jabolko ima recimo nekoliko višjo vsebnost kalorij, enako velja za banane, ki jih poleg tega lahko tudi hitro pojemo preveč. A vseeno bo težko s sadjem in zelenjavo doseči energijske vrednosti nezdravih obrokov, tako da glede tega ni treba preveč skrbeti.

V isti kategoriji:

Post Navigation